Крылатское
Krylatskoe
17 августа 2006
August 17, 2006
Новый вантовый мост
New cable-stayed bridge
Проснувшись в восемь утра, испытал острое желание съездить посмотреть на строительство метро в каком-нибудь районе Москвы. Почему бы и не Крылатское?
I woke up at eight a.m. feeling a burning need to go and look at a metro station being built in one of Moscow’s neighbourhoods. Why not Krylatskoye?
Издалека видны арки нового сумасшедшего вантового моста. Мимо проехать невозможно. Добрый лифтер согласился поднять наверх.
From afar you can see the arches of the crazy new cable-stayed bridge. It’s impossible to drive past without stopping. The kind lift attendant agreed to take me up.
Конструкция красива даже в полуготовом виде.
The structure is beautiful, even in a half-finished state.
Вид открывается роскошный.
The views are spectacular.
В другую сторону тоже ничего.
The scenery on the other side isn’t too shabby either.
Тоннель в сторону Строгино
The tunnel towards Strogino
Зачем перелезать через забор? На любую стройку пускают, если надеть каску.
Why jump the fence? They’ll let you enter any construction site as long as you put a hard hat on.
Human passage
За спиной действующая станция «Крылатское». Впереди новый тоннель.
Behind me — “Krylatskoye” metro station, which is operational. Before me — the new tunnel.
Горнопроходческий щит прошел метров пятьсот.
The tunnel shield has gone in about five hundred metres.
Тоннель под Серебряным Бором
The tunnel under the Serebyany Bor forest
Самый интересный тоннель на участке строящегося Краснопресненского шоссе. Тут метро и машины будут ездить друг под другом.
The most interesting tunnel of all is being built as part of the Krasnopresnensky highway, currently under construction. The metro and the cars will run one under the other.
Пропаганда и комментарии.
Propaganda and comments.
Don’t put crap in your mouth
On a high
Poison
Место будущего въезда в тоннели.
This is where the mouth of the tunnel will be.
Собственно, один из тоннелей уже почти готов. Сверху будут машины, внизу метро.
In fact one of the tunnels is almost ready. Cars will drive above and the metro will run underneath.
Вот автомобильная часть. Слева белое это примеряют образцы отделки.
Here’s the bit for road vehicles. The white bits on the left are swatches of the tunnel interior’s finish.
Между двумя большими тоннелями идет один маленький. Впрочем, тут маленький это ровно диаметром с обычный метрошный. Он будет использоваться для всяких коммуникаций. Или в нем будут шампиньоны выращивать, кто ж проверит.
A smaller tunnel runs between the two larger ones. Although in this case small means the size of a regular metro tunnel. It will be used for communications and the like. Or they might grow mushrooms in it — after all, no one’s going to check.
Второй большой тоннель только проходится. Вагонетки с надписью express возят рабочих до щита.
They’re only just now boring the second tunnel. Mine carts marked express ferry workers to the shield.
Диаметр тоннеля 14 метров.
The tunnel is 14 metres in diameter.
Тут работает самый большой в России немецкий щит, который до этого успел прорыть тоннель под Лефортово.
They’re using the largest tunnel shield in Russia, German-made. Previously it was used to dig a tunnel under Moscow’s Lefortovo district.
Что забыли написать на табличках, дописывают проходчики самостоятельно.
Whatever was left off the signs the sinkers have added in themselves.
5 pumps
every month only
while
rotor is spinning
Тут наступило время ехать на работу.
It’s time to go to work.
Надо будет еще в метро сходить, пока станцию какую-нибудь не достроили.
I should go to see the metro again, before they finish building yet another station.
* * *
По пути в центр встретил рекламу, которой не задумываясь присудил бы гран-при на конкурсе «Самый идиотский слоган года».
On my way to the centre I saw this ad. I’d give it the top prize in “This year’s stupidest slogan” competition without a second thought.
Turnkey heating!
|